A A A K K K
для людей із порушенням зору
Талалаївська громада
Чернігівська область, Прилуцький район

Підсумкове методичне об’єднання асистентів вчителів

Дата: 02.05.2019 08:27
Кількість переглядів: 3865


Тренінг: «Пізнаємо себе і світ глибше»


26 квітня на базі Талалаївської ЗОШ І-ІІІ ступенів відбулося підсумкове  методичне об’єднання асистентів вчителів. Про підсумки роботи методичного об’єднання повідомила керівник МО асистентів вчителів Мовчан Оксана Олександрівна. Детально проаналізувала роботу щодо підтримки інклюзивного навчання в ЗЗСО. Розглядались питання щодо перспективи продовження впровадження інклюзивного навчання.  На засіданні були внесені пропозиції щодо планування роботи методичного об’єднання асистентів вчителів на 2019-2020 н.р., зокрема, щодо проведення виїзних засідань, спільна (вчитель предметник, асистент вчителя) адаптація навчальних програм для дітей з інтелектуальними порушеннями середньої ланки, включення в роботу методичної роботи педагогічних працівників, які працюють з дітьми з ООП, обговорення питань інклюзивного навчання на засіданні педради.  

Мовчан Валентина Вікторівна  повідомила про досягнення і труднощі асистента вчителя при адаптації і дозуванні  матеріалу для учнів з особливим освітніми потребами середньої ланки. Про сильні і слабкі сторони, які потрібно враховувати при подачі матеріалу.  

Білан Оксана Петрівна та Сологуб Анастасія Миколаївна охарактеризували досягнення і труднощі дітей з особливими освітніми потребами  з інтелектуальними порушеннями початкової ланки. Звертали увагу на формування свідомих навичок, та використання емоційної та механічної пам’яті при засвоєнні знань.

Особливу роль асистенти вчителів покладають на участь батьків у освітньому процесі, у підтримці дітей у їх починаннях та  труднощі у засвоєнні знань. Звернули увагу на соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами та пристосування їх до побутових умов, адже основне завдання для даної категорії пристосуватися до подальшого життя в суспільстві.

У 2018-2019 навчальному році  перекурсову підготовку пройшли Мовчан О.О та Білан О.П..  Отриманий досвід був обговорений на засіданні.

Щодо подолання емоційного вигорання, особливостей роботи з дітьми з складними порушеннями та протидія булінгу серед учнів та дітей з особливими освітніми потребами для членів методичного об’єднання Мовчан О.О. був проведений тренінг «Пізнаємо себе і світ глибше».

Вправа  «Мій портрет у променях сонця» була спрямована на розкриття педагогічних працівників як особистості.

Вправа «Свіжа преса». Ця вправа показала на скільки учасники конфліктні особистості та як вони вміють домовлятися.

C:UsersUserAppDataLocalMicrosoftWindowsINetCacheContent.WordIMG_20190426_113001.jpg

Вправа: «Як ми по різному сприймаємо інформацію»

Всі  отримували одну і туж інструкцію, але в кожного вийшла своя унікальна робота і як би  не шукали схожості, вони унікальні. Тому що всі ми різні і всі по-своєму особливі. А дітки з ООП набагато особливіші і якби ми їм давали цю інструкцію у них би вийшло геть інше. Адже кожен отримує і модифікує по різному одну й туж інформацію.

 

Вправа : «Застібни ґудзик» Педагогічним працівникам часто доводиться бути і мамою, і вчителькою, і другом. І часто важко зрозуміти як так і чому важко застібнути ґудзик.  


 

Вправа «Комочок». Дуже важливо кожному з нас, а особливо  дітям з ООП жити в «здоровому» неконфліктному середовищі.  Необхідно було сформувати кульки з паперу і викидати її якщо у  досвіді були подібні випадки. Н-д, Чи були ви учасником конфлікту на своєму робочому місці? Чи були ви спостерігачем конфліктної ситуації? Чи ви коли не будь були провокатором конфлікту? Чи мали ви в школі якесь прізвисько? Ця вправа показала, що сьогоднішнє найчастіше вживане слово «булінг» мало  місце весь час у шкільному житті і педагогічним працівникам необхідно вміти коректно і безтравматично виходити з таких ситуацій.

Вправа: « Життєві труднощі» формувати толерантне ставлення до людей  з ООП. Необхідно було написати на окремих аркушах 4-назви улюблених страв,  4- назви улюблених занять, хобі, 4- імена близьких чи улюблених людей. Коли всі учасники були готові, то ведучий пояснив, що різні хвороби вимагають від людини великих жертв і необхідно віддати по 1 улюбленій страві, хобі, близькій людині, потім ще по 3 аркуша. Опісля ведучий забрав  ще по одному аркушу в кожного учасника. Усе, що залишилось в учасників, - це можливі варіанти жертв, які люди можуть нести при хворобі.

Потім було обговорення:

Що ви відчували, віддаючи аркуші, та коли у вас забирали їх?

Так людям з особливими потребами також доводиться жертвувати багато чим: друзями, прогулянками, розвагами, навчанням? Чи потрібні таким людям співчуття, жалість чи допомога?

Ця вправа виявилася найскладнішою. Чому? Адже необхідно було вибирати пріоритети…


 

На завершення роботи було запропоновано виконання вправи «Символ життя». Напередодні Великодня це було розфарбовування роздруківок крашанок як символу зародження чогось нового.

 


 

Мовчан Оксана Олександрівна, вчитель-логопед логопедичного пункту відділу освіти, культури, молоді та спорту Талалаївської селищної ради, керівник методичного об’єднання асистентів вчителів.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора