A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Талалаївська селищна рада
Об'єднана територіальна громада

Інструкція з формування проектної заявки "Громадського бюджету" автором

Дата: 31.01.2019 13:22
Кількість переглядів: 172

Пошук ідеї
Озирніться навколо. Пройдіться по селищу, селі. Поговоріть з друзями і близькими. На що вони скаржаться, про що мріють? Придивіться до мам із дітьми і людей похилого віку — зазвичай оточуюче середовище створює найбільше труднощів саме для них.

 

 

Подумайте про те, що близько саме вам, у чому ви компетентні, на чому добре знаєтеся. Адже вам потрібно буде не тільки подати ідею, а й обґрунтувати і скласти її бюджет.

Майте на увазі, що обов'язково будуть люди, які подадуть проекти про асфальтування доріг чи створення дитячих майданчиків, ви ж можете подумати і про реставрацію пам'ятника, і про зручний пандус для колясок або навіть про мистецький фестиваль чи стріт-арт тощо.

 

Назва проекту

Сформулюйте її коротко і чітко. Назва має містити не більше 6–8 слів. Не потрібно описувати суть проекту, дайте якийсь #тег, ідею. Це саме те, що побачать люди в першу чергу, те, що їх має зацікавити читати про проект далі.

Зосередьтеся на об'єкті, який має бути створений. Назва повинна містити вказівку щодо того, який саме об'єкт буде створений або змінений, що саме буде реалізовано.

Будьте конкретні. Вкажіть який саме сквер, свято, будинок, послугу для громадян Ви хочете створити / змінити / модернізувати.

Приклади вдалих назв: «Алея кривих дзеркал в парку Жовтневому», «Свято небесних ліхтариків», «Сонячні батареї для дитячих садків».

Погана назва може бути

а) занадто довгою;

б) занадто бюрократичною;

в) не мати вказівки на конкретний предмет/об'єкт.

Приклади невдалих назв: «Проект реконструкції муніципального об'єкта номер 133 за адресою по вул. Центральна, Х», «Перекладання асфальту», «Допомога дітям-сиротам».

 

Вид проекту

Якщо проект стосується будинку, двору/кількох дворів чи кварталу і відвідувачами яких за сталою практикою є саме мешканці даного кварталу(двору) – то це проект локальний.

Якщо реалізація Вашої ідеї планується у місцях загального користування, масштабу всієї громади, у локаціях, що вирізняються певною ексклюзивністю по відношенню до інших територій, відвідувачами яких традиційно є мешканці всього селища, села або об’єднаної громади, незалежно від місця проживання (наприклад, центр селища, зелені зони відпочинку, історичні місця тощо), то проект – громадський.

 

 

Місце реалізації проекту

Вкажіть точно і чітко, де повинен бути реалізований проект. Уточніть мікрорайон і/або житловий масив, а також точну адресу, якщо результат проекту буде прив'язаний до якогось конкретного будинку (наприклад, облаштування скверу перед будинком) і його назву, якщо це якась установа (школа, садок, лікарня, бібліотека тощо). Якщо проект стосується всієї об’єднаної громади, то вказавши адресу розташування, зазначте, що він стосується «всієї громади» або «усіх громадян».

 

Зверніть увагу, що при визначенні території розташування, варто скористатися Публічною кадастровою картою України http://map.land.gov.ua/kadastrova-karta, за якою можна орієнтуватися щодо зайнятих ділянок, їх належності, але цю інформацію теж варто уточнити.

Короткий опис

Спробуйте в 2-4 реченнях розкрити суть свого проекту і його ключову відмінність. Про що він? Яке значення містить його назва?

Додайте опис, що буде трохи більший за обсягом. Перечитайте його, видаліть всі зайві слова, які не додають сенсу.

Покажіть назву і короткий опис декільком своїм друзям і запитайте, чи зрозуміло їм з цього тексту, що саме Ви пропонуєте зробити. Відредагуйте граматику: це також буде впливати на сприйняття вашого проекту.

Приклад хорошого опису для проекту «Сквер «Сонячний» на місці пустиря на вул. Невідомій»:

Біля районної лікарні вже багато років є пустир. Він став вже місцем, де збирається сміття та розповсюджується пил та бруд. Пропонуємо на місці пустиря розбити тематичний сквер із зеленими насадженнями, лавочками та дитячим майданчиком, обігравши в оформленні тему сонця. Дизайн-проект додається до проекту».

З такого опису точно зрозуміло: де планується об'єкт, чому він там потрібен, як він буде виглядати (що включати) і чому цей проект більш конкурентний, ніж аналогічні (автор сам зробив дизайн, сквер тематичний).

 

Опис проекту

Проблема

Вкажіть коротко в чому полягає проблема чи потреба, чому є необхідність в реалізації, до чого призведе нереалізація Вашого проекту (наприклад, дітям не буде, де гратися або …..). Які існують тренди і передумови, що формують цю необхідність.

Додайте, що ця проблема значить для Вас, близьких і знайомих, що зміниться, якщо ця проблема вирішиться.

 

Мета проекту

Вкажіть стисло, що Ви хочете досягти реалізацією проекту (наприклад, зробити більш комфортним місце проживання, покращити промоцію села, громади тощо).

 

Рішення і його обґрунтування

Розкажіть тут більш докладно, ніж в короткому описі, як саме Ви пропонуєте вирішити проблему, чому вважаєте, що саме таке рішення найбільш оптимально за співвідношенням «витрати - терміни – результат». З яких елементів складатиметься рішення, якими вони будуть, в чому відмінність від аналогів.

 

Для кого цей проект

Опишіть, хто зможе користуватися результатами проекту. Чи будуть це жителі селища, села, жителі району і їхні гості, відвідувачі однієї установи, або одна якась вікова або соціальна група: тільки автомобілісти, тільки велосипедисти, мами з колясками, всі, у кого є ноутбуки, або всі, хто любить спорт і т.д.

Наприклад, ліхтарями у парку Покровському будуть користуватися всі жителі та гості міста, а відремонтованим дитячим майданчиком біля школи - тільки діти, які тут навчаються.

Опишіть, на яких умовах жителі зможуть користуватися результатами, відвідувати об'єкт. Доступ буде відкритий для всіх або лише для певних груп? Доступ вільний або за плату? Які пропонуються години роботи/доступу до об'єкта?

Обсяг групи користувачів ні в якому разі не применшує необхідність реалізації Вашого проекту, але ті, хто буде голосувати, мають об'єктивно розуміти ситуацію, щоб оцінити і вигоди, і витрати.

 

Інформація щодо очікуваних результатів в разі реалізації проекту

Вкажіть, якщо можливо, як можна буде виміряти і оцінити результат від реалізації проекту. Наведіть значення таких показників на даний момент і Ваш прогноз щодо них після реалізації.

Наприклад, Ви пропонуєте організувати наземний пішохідний перехід на сусідній вулиці (зебру). Показником для оцінки може бути кількість ДТП на цьому перехресті за участі пішоходів до і після реалізації. Можливо ви знаєте, що при організації переходу, в середньому, ця цифра знижується на 40% при організації переходу. Вкажіть це і дайте посилання на джерело ваших даних.

Даний розділ не є обов'язковим для заповнення, але демонструє, наскільки глибоко ви розібралися в предметі і розумієте принципи розподілу обмежених бюджетних коштів. Це дозволить зрозуміти ефективність запропонованих вами заходів.

 

Орієнтовна вартість (кошторис) проекту

Вкажіть розмір загального бюджету проекту, розрахований Вами в гривнях.

 

Файл бюджету

Підготуйте бюджет (кошторис) проекту в форматі таблиці Excel. Для цього спочатку складіть список всіх статей витрат, які необхідні проекту. Статтями витрат можуть бути не тільки матеріали, але і роботи, пов’язані з доставкою, зборкою, попередньою підготовкою, обмірами. Вкажіть, чи необхідна розробка проектно-кошторисної, технічної документації, вишукувальні роботи. Не забудьте про витрати, пов'язані з просуванням (особливо для проектів в області сільських, селищних свят тощо).

У списку матеріалів не пропустіть витратні матеріали, різні дрібниці та речі, які на перший погляд не вимагають витрат (саджанці квітів для клумби, наприклад).

Далі оцініть, який обсяг кожного ресурсу необхідний (штук, кг, м, годин). Для цього можна звернутися до інтернет-довідників. Записуйте роздрібні ціни, не намагайтеся розрахувати величину знижки за обсяг або тендерні ціни.

Корисні дані ви можете знайти на сайті Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України у розділі «Ціноутворення» за цим посиланням http://www.minregion.gov.ua/napryamki-diyalnosti/building/pricing/tsinoutvorennya/

Наприклад:

 

Перемножте передбачуваний необхідний обсяг ресурсу на вартість одиниці і підсумуйте отримані значення. Ця цифра і дорівнюватиме вашому підсумковому бюджету.

Зауважте, що вартість проектно-кошторисної документації складатиме 10%-15% вартості проекту.

Якщо ви сумніваєтеся, чи всі витрати включені, додайте під таблицю рядок «непередбачені витрати» і запишіть туди 15-20% від загального бюджету. Ще раз прорахуйте фінальну суму з урахуванням непередбачених витрат. Додайте отриманий файл до проектної заявки.

 

Кількість і список жителів, які підписалися за проект

У розділі «Громадський бюджет/документи» скачайте форму збору підписів за проект. Роздрукуйте її. Поясніть свою ідею (у будь-якій формі) своїм друзям, родичам, сусідам. Якщо вони згодні підтримати вашу ідею, попросіть їх підписатися на бланку. Людина, що підписує, має вказати номер свого паспорту, ПІБ, адресу і поставити підпис. Бланк заповнюється від руки. Число підписів, необхідне для подання проекту має бути не меншим за 15. Коли необхідну кількість підписів отримано, відскануйте/сфотографуйте заповнений бланк і додайте його до проектної заявки.

 

Фото, схеми, креслення

Ви можете додати до проектної заявки до 10 файлів, що пояснюють Вашу ідею. Це може бути зображення карти з нанесеною на неї ділянкою, де планується розміщення, схема, креслення створюваного об'єкта, фірмовий стиль проекту, презентація, опис схожих рішень, фото аналогів. Допустимі формати файлів: *doc, *docx, *xls, *xlsx, *ppt, *pptx, *jpg, *gif, *png, *pdf, txt. Максимальний обсяг кожного файлу - до 10 Мб.

 

Як привернути увагу більшої кількості громадян до вашого проекту?

 

  • Надавайте повний опис. Приділіть достатньо уваги блоку «Проблема». Розкрийте її через історії людей, для яких її рішення важливе. Люди більш активно голосують за проект, якщо розуміють, на кого і як він вплине.
  • Розкажіть, що станеться, якщо ваш проект буде реалізований і якщо не буде. Поясніть, чому пропоноване Вами рішення - найкраще з можливих.
  • Зробіть текст особистим. Люди більш охоче підтримають Вас, якщо будуть розуміти, чому для Вас це важливо.
  • Розповідайте про проект. Проведіть промо-кампанію проекту серед своїх друзів, сусідів, підписників і друзів в соціальних мережах.
  • Поважайте інших. Не ображайте, не використовуйте мову ненависті та не погрожуйте іншим, не принижуйте альтернативні проекти і варіанти їхніх рішень.

 

 

 

Додаток

Категорії проектів і їх описи

 

? Велоінфраструктура

Облаштування велосипедних доріжок, паркувальних місць та пунктів прокату велосипедів.

 

?Енергозбереження

Заходи, спрямовані на енергозбереження та використовування відновлювальних джерел

 

?Благоустрій громади

Облаштування зон відпочинку та озеленення територій; естетичне облаштування сіл, селища; вуличне освітлення; розвиток пішохідної інфраструктури тощо

 

? Культура та туризм

Організація культурного дозвілля (фестивалі, вистави концерти, конкурси, ярмарки, виставки тощо). Реставрація архітектурних пам'яток. Проекти з розвитку туризму та туристичної інфраструктури.

 

? Навколишнє середовище

Запобігання та ліквідація забруднення навколишнього середовища. Охорона природних ресурсів. Організація безпритульних тварин, включаючи чіпування, створення та розвиток притулків, регулювання їх чисельності.

 

? Освіта

Організація просвітницьких заходів, тренінгів, курсів, семінарів.

 

  • Здоровий спосіб життя

Організація спортивних заходів (змагання, марафони тощо). Популяризація спорту та здорового способу життя.

 

  • Телекомунікації, зв’язок та інформаційні технології

(автоматизація систем з надання послуг мешканцям; інтерактивні карти; мобільні додатки щодо інфраструктури; облаштування зон wi fi)

 

? Інше


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування